måndag 4 januari 2010

Varför ska det vara enkelt ???

När det kan vara svårt... Igår åkte vi och handlade lite åsså skulle jag ta ut pengar till hemgiften som ska visas upp på ceremonien så d döda ska se att jag kan ta hand om min familj...Eller nåt sånt...Men vad jag inte hade riktig koll på e att det finns en beloppsgräns på mitt Visa kort med maxbelopp under 4 dagar så jag fick inte ut d pengar jag behövde och kan inte använda mitt kort förrns på torsdag o ceremonien e på onsdag :-)

Kanske kan få ut pengar på ett bankkontor men det vet jag inte säkert...Och det tar 2-3 dagar att göra en överföring till Ta´s konto...Man kan göra en expressöverföring som ta en dag men d bli dyrare och med min tur så sku det nog strula me d också...

Som tur var så kan vi låna pengar av en av hennes mostrar som e rik för hon äger ett åkeri:-) Ha ni hört nåt så skrattretande...Är det nåt man ha lärt sej så e d att inte bli man rik på o äga åkeri inte :-)Förresten så sa jag till hennes man att om han köper en Scania så börja jag jobba för honom... Möjligen så duger det med en Volvo :-)

Nu ha jag fört över pengarna till Ta´s konto så hon få väl dom på ons eftermiddag så vi kan betala tillbaka...Hon kan tydligen ta ut 500000 baht innan d bli nå problem..Då sa jag åt hon att då e d väl bara att åka o göra d da...Men tydligen måste man ha pengarna på kontot först så d gick inte :-)

Annars så såg jag en jättefin säng till Arvid när vi va o handla mat men den va lite dyr så om d e nån som vill sponsra så e d helt ok :-)

Jag har sån tur att Ta e morronpigg o vill upp tvätta o städa o sånt innan kl6 så ja måste stanna i sängen o ta hand om Arvid på mornarna o d e ju jobbit...Särskilt när hans gladaste tid är mellan 6-7 när han ligg o prata o skratta mest hela tiden så vi bruka ligga o mysa en timme då :-)

Ska försöka få till en film på när han surra som mest :-)Fast han verka inte så glad just på den här snutten :-)Men han verka ha mycke o berätta...

Måste förresten lägga in en bild på en av Ta´s kusiner som trodde jag knäppte kort på honom för han va lik David Beckham...Få se om ni ser nåra likheter:-)

10 kommentarer:

  1. De hör väl vem som helst att han ligg å e ledsen för att han längtar tills farmor å jag kommer å hälsa på...Han e oxå lite ledsen för att d e så länge tills han får köra moped. :)

    SvaraRadera
  2. int tyck ja att Arvid verkar ledsen, det är nog mest att han tycker att pappa är så tråkig som int svarar när han pratar på, men det kanske inte år så lätt att filma och prata samtidigt:).
    Ha en bra dag/ gammostera Anita

    SvaraRadera
  3. bli ju ingen vidare film om man bara hör mej hela tiden :-)

    SvaraRadera
  4. Men gusses va gullig plutt du har, man vill ju bara aka dit och gosa me han :) /madde

    SvaraRadera
  5. Han ä ju otroligt duktig! SÅ liten å ändå pratar han flytande svenska.
    God fortsättning förresten!
    Kram på er! /Katarina

    SvaraRadera
  6. Hej Sven!
    Här kommer en hälsning från dina grannar, dina närmsta faktiskt. Vi har åxå hittat in till din blogg. Roligt att läsa om ditt nya liv som äkta make och fader. Vi var nyss och fikade hos Sands farmor och farmorsmor och fick där se honom ligga och prata. Vi syns mer här ute på nätet. Allt gott! /Mariana och Håkan

    SvaraRadera
  7. Hej!Vilken gulleplutt!!!!!!!! Jag håller med anner gammelmostera. N Arvid e inte ledsen utan vill ju ba prata men får ju inget svar.Klart att han försöker att ta i ibland. Verkar veta vad han vill.Kramar Gerd

    SvaraRadera
  8. Jisses va han växer!!
    Själv har jag börjat nedräkning... 24 arbetsdagar kvar innan jag går hem och "latar" mej. Nu är det "bara" 12 veckor kvar tills det är beräknat (1april), men det kan ju lika gärna bli någon vecka senare. Fast här i huset röstar vi hellre på några veckor tidigare ;)
    Kram och sköt om er!

    SvaraRadera
  9. Lycka till idag!!! Glöm inte att vi vill se MASSOR med foton(och filmsnuttar) sen...

    Kramar till er alla...

    SvaraRadera