fredag 26 februari 2010

Hallå








Jo nog ha ja haft tid o blogga den senaste veckan men ja ha inte haft nåt fungerande internet så d ha inte gått så bra ändå :-(
Det betyder ju också att ja inte ha sett nån hockey men d kanske va lika bra :-)

Men i.a.f så i söndas åkte jag till Ubon o hämtade faster o farmor på flyget o då följde naturligtvis halva släkten med ,fast Arvid o Ta stanna hemma för d va för sent för dom...

Vi va hemma vid 21:30 ungefär så d va mest o för dom o packa upp lite presenter o sen va d sängdags...

På måndan så åkte vi till Kambodja för jag behövde förlänga mitt visum så när jag o Ta gick över gränsen stanna Mamma o Sara på thai sidan...Thailändare köper bara en biljett för 10baht när dom ska dit:-)allt gick bra så nu ha jag visum som räcker exakt tills jag åker hem:-)

På tisdan gjorde vi inte så mycke annat än o leka med Arvid men på kvällen gick vi en promenad runt byn för o kolla lite hur d se ut...D va många som glodde efter oss...Dom ha nog aldrig sett farang kvinnor förut :-)

Onsdag gjorde vi inget särskilt heller men igår åkte vi till Kho Khan o handlade på Tesco Lotus där som e ungefär som Coop Forum...Finns allt o lite till...Blev mest mat men Arvid fick en babysitter av Mormor Ebba o den tycker han e jättekul...

Igår kväll lagade Mamma o Sara till potatismos o köttbullar o d va väldigt populärt så d finns hopp för överlevnad när Ta åker till Sverige...

Mamma ville att ja sku lägga upp en bild på hon där hon inte se så hemsk ut men eftersom ja inte ha Photoshop så va ju d omöjligt så d fick bli en någorlunda normal bild :-)

Som man kan se på bilden så ha jag o Ta semester nu:-)

Tro Arvid snart ska få nån tand eller nåt eller också e han bara köttsugen för Saras tumme va jättegod :-)

Ha hört att d ha vari kallt där hemma typ -37 i Myckelgensjö...Här hade vi +37 igår:-)

Så d e alldeles för varmt för o skriva nå mer nu...Ha d bra...

7 kommentarer:

  1. MEN va STOR han har blivit(Arvid alltså, momrmor tycker att du har blivit "mag")!!! :o)

    SvaraRadera
  2. hej nu har vi återvänt till Gensjö och kylan -10 på morron. Ja va stor han ha "vorte". Karin int var de nåt fel på bilden av dig och Arvid. Arvid verkar ju gilla Sara riktig mycket
    gammostera Anita

    SvaraRadera
  3. -10 e väl inte så kallt :-)Ha mormor lärt sej använda datorn nu eftersom hon redan ha sett bilderna???

    SvaraRadera
  4. nä men hon såg dig ju i webbkameran härom dan...

    SvaraRadera
  5. Nu har jag lärt mig använda datorn och tittat
    på bilderna. Det var så roligt att se bilderna och det ser ju ut som ni mår gött o ha nä bra.
    Kramar mormor

    SvaraRadera
  6. Tyck att ni e fin allihopa :) Roligt att få se er. Gammelmoster gerd

    SvaraRadera
  7. Vilken stolt farmor!!
    Håller med mormor Ebba,ser ut som Arvid ha vuxit och du har krypt ;)
    Katta din är ju helt galen förresten, nån sällskapssjukare kan det ju inte finnas!! Ingen risk att det bli nån vildkatt av han inte!

    SvaraRadera