söndag 15 november 2009

Äntligen hemma igen!!!




Ja som sagt igår fick vi komma hem igen ,men d ha vari så fullt upp så ja ha inte hunni skriva...Vi va ju tvugna att åka in en dag tidigare än planerat o när vi kom dit sa dom att kl 16 skulle det sätta igång, men det var nära att d va för sent också för när dom skulle börja va dom tvugna att söva henne för att bedövningen skulle hinna ta.

Jag fick efter många om och men vara med o när jag kom in i operationssalen hade dom redan sövt Ta och eftersom det var sagt att det skulle bli ryggmärgsbedövning så blev man ju lite chockad när man såg henne,dels för att jag var oförberedd och dels för att då kom minnena tillbaka från när pappa låg på sjukhus med slangar och maskiner som pep och allt:-(

Men det glömde man snart bort när dom började, eftersom hon var sövd så kunde jag ju inte sitta och stötta henne som jag hade tänkt utan jag fick stå och se på när dom gjorde själva ingreppet och det var inte direkt nåt som ja ville se så ja titta bort så mycke ja kunde:-) Men när läkaren började dra ut honom så kunde jag inte titta bort och det var en skum känsla att se när huvudet kom ut, o dom sekunderna det tog innan dom hade rensat luftvägarna så han kunde börja skrika kändes som flera minuter men ja tro inte d va mer än 5 sekunder.

Sen fick jag vara med o tvätta han o när jag gjorde det så tog han tag i mitt finger o då fatta jag nog att jag var pappa :-)

Sen följde 3 dagar på sjukhus o där hände inte så mycket mer än att vi försökte ta hand om det lilla knytet på bästa sätt...O igår fick vi som sagt åka hem o d va jätteskönt.Men d ha ju sprungi folk här hela tiden känns d som men d ska väl lugna ner sej nu...

I morse kom d plötsligt nåra gamla tanter som började med en ceremoni för Arvid här utanför där dom offrade mat o sånt till d döda så dom inte ska göra oss sjuka...Synd att dom inte gjorde d förra veckan bara :-)

O nu ikväll föll navelsträngen av o d va ju lite skrämmande för d e ju så tidigt men läkaren sa att d inte va nån fara...(o d sa Patrik också)så d e ju ba o se till att d inte bli infekterat...

Dessutom dödade jag en gigantisk spindel här idag...Skulle flytta på soffan o då sa Ta att d satt en spindel bakpå den så ja kolla o d va en spindel på ca 15 cm ,o ja börja jaga den med en fjärrkontroll o naturligtvis sprang den in i sovrummet men där lyckades jag trycka fast den mot toadörren så jag fick ihjäl den...D va först då jag kom på att den kunde vara farlig...O tydligen va den dödlig så d va ju tur att ja inte visste d innan för då hade vi sovit i köket inatt ;-)

Nu ska vi snart sova ...Få se om han sover mer i natt...Sover flera timmar i streck på dagtid men på natten blir det max en timme ...Oftast 30min...:-(

Måste förresten tacka alla för gratulationerna...Det värmer att veta att det finns dom som tänker på en där hemma...

7 kommentarer:

  1. När får vi se en bild me dig å Arvid då?

    SvaraRadera
  2. Ja det har jag frågat med men han sa "som vanligt är det bara jag som fotar", han är väl sin fars son, Mr. papparazzi... =0)

    SvaraRadera
  3. Skönt att ni fått komma hem! Lycka till!!!! Skickar en kram till er alla och speciellt till Arvid. GammelmosterG

    SvaraRadera
  4. Otäckt me spindlar...

    SvaraRadera
  5. Då får väl nån annan fota!!!
    D verkar ju va fullt me folk där hela tiden så nån borde ju kunna göra d... Sven-E kanske, om han e kvar...

    SvaraRadera
  6. Det va på tiden... =0)
    Mysigt kort, var det innan eller efter spindeljakten... ;-)

    SvaraRadera
  7. Va du är lik pappa på det där kortet förresten...

    SvaraRadera