söndag 27 februari 2011

Jaha...va ska man skriva nu da???






Ha väl inte hänt så mycke på sistone förutom att vi ha lyckats ta körkort både jag o Ta....För mej va d enkelt,jag bara lämnade in nåra papper o när Ta fråga om ja kunde få mc-kort också sa dom att d ba va o kopiera alla papper så va d klart....

Va ju iofs tvungen o göra en läkarkontroll...Han lyssnade på mitt hjärta o sen va d klart...O där dom gjorde körkortet fick jag kolla på en tavla med röda,gröna o gula prickar på o säga vicken färg hon peka på...Och göra ett reaktionstest...Höll på o skita sej direkt d...Man skulle hålla på en gaspedal o när e lampa blev röd skulle man bromsa innan en annan lampa tändes...O ja trodde ju att d va som en vanli bromspedal så ja tryckte lite lätt men d funka inte...Efter två ggr så stampa ja på pedalen d hårdaste jag kunde o då funka d....

D skrämmande e ju att d e samma tester man få göra om man inte ha körkort a åsså få man sen en film o göra ett teoriprov...Sen e d 3st körövningar man ska klara...Först köra rakt fram mellan 2 rader käppar ca 10m o sen backa tillbaka igen...Prov 2 är att stanna vid en trotoarkant max 25cm ifrån och man får inte köra på kanten...O prov 3 är att svänga in på en parkeringsficka som nog är dubbelt så bred som bilen...O klarar man det så har man körkort...D som är mest skrämmande är att inte alla klarar sej....Ta har testat 4-5 ggr tro ja för hon klara inte o stanna vid kanten...

Men d e klart ha man aldrig kört bil förut så e d inte så lätt...O nu får hon köra bil i Sverige helt lagligt...Tänk på d ni som bor i närheten av Gensjö ;-)

Nu sitter jag bara o laddar inför resan till Ubon för o hämta dom som kommer med flyget ikväll...Sist ja hörde nåt va dom i Finland....Måste ha åkt fel...Fast d e ju åt rätt håll förstås...

Ha väl inte så mycke mer o säga än att d verka ha lugnat ner sej vid gränsen så d ska nog gå bra....

Vi ses om en månad.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar