fredag 12 november 2010

1-årskalas...











Nu har man äntligen kommit tillbaka till familjen och det känns naturligtvis bra...Arvid har väl kommit över värsta blygheten men det märks fortfarande att han e lite osäker på vem jag e...Det märks mest när han e ledsen eller har gjort illa sej för då hjälper det inte om jag försöker trösta honom...Men det är ju helt naturligt...Ha ju bara varit här nåra dagar så det ordnar sej nog...

Igår var det 1-årskalas och då bjöd vi in halva byn på fest och vi bjöd på mat och tårta...Tårtan hade jag tagit med mej från Sverige så d va lite spännande när jag skulle vispa grädden i 30 gradig värme...Gick inte så bra om man säger så...Va tvungen o gå in i sovrummet o he på aircon:-)Resultatet blev väl lite sådär men tydligen tyckte dom den va god...Ha inte hört att nån blivit sjuk heller:-)

Men ett gott råd till alla er som skulle vilja bjuda på gräddtårta i Thailand....Gör inte det...i.a.f inte utomhus på kvällen med släckt lyse och ett levande ljus på den...Finns gott om flygfän här som dras till ljuset märkte jag ganska snabbt...Men förutom det och att Arvid blev livrädd för ljuset som spelade Happy birthday så han började gråta så va kvällen helt perfekt...

Det är kul att se hur folk uppskattar en liten fest här...Vi hade sagt att vi inte ville att dom skulle ta med presenter till Arvid för det känns så fel att dom ska behöva lägga sina pengar på honom...Utan den här festen var bara för att vi ville bjuda grannarna på något utan att kräva nåt tillbaka...

Annars så e d mesta precis som det var när jag åkte hem i April...Förutom Arvid då som har vuxit upp till en ganska vild 1-åring...Förstår inte hur Ta har orkat med :-)
Kan ju fråga mamma vad hon tyckte när hon hälsade på igår på MSN:-)

Ska lägga upp nåra bilder också för jag antar att det finns nåra som är intresserade av d med:-)

1 kommentar:

  1. Åh va mysigt det ser ut!!
    Tror förresten din katt saknar dej, han kommer förbi här lite nu och då och vill bli pratad med!
    Krama om din familj från oss i "Forslunds"

    SvaraRadera